Qui sóc?

ZX Spectrum

ZX Spectrum, el meu primer ordinador

Aquest estiu 2012 vaig decidir obrir un blog sobre la meva passió/professió: les noves tecnologies, el programari lliure, l’anàlisi i programació d’aplicacions, el codi obert, els magatzems de dades, les eines d’ajuda a la presa de decisions, i  tot el que hi ha al voltant de les TICs. Admeto que sóc una mica “freaky” 😉 de les TIC. Sóc una dona de 40 anys, mare de família, que treballa 40 hores setmanals, i que a més ara s’ha apuntat a un màster de programari lliure a la UOC. Em diuen que estic boja, però jo sé que podré fer-ho. Sóc molt tossuda, i “la segueixo” fins que l’aconsegueixo. Em vaig iniciar a la informàtica amb només 9 anys. Recordo que frisaba per tenir un ZX-Spectrum amb 2Kb de memòria, però era molt car. Vaig estar tot un any posant de costat els calerons que em donàven per comprar galetes, gelats o xuxes. Tot i així faltaven diners, i al final, en veure’m tant decidida, la meva familia em comprà l’ordinador. Vaig desembalar l’Spectrum amb molta ansietat, vaig llegir el manual per conectar-lo, i el vaig muntar. En aquella època només portava un cable per endollar-lo a una tele i un cable d’alimentació. Un cop engegat, em vaig quedar una bona estona esperant, però no em dèia ni bon dia ni fèia res! Només una ratlleta fèia pampellugues. I això va ser el principi… Evidentment, va caler llegir-se tot el manual de Basic, i anar fent proves. Assaig error, assaig error, una i una altra vegada, i anar progressant. I en el fons, ara m’en adono que no he parat de fer el mateix al llarg de tota la meva vida! Després de donar classes de DBase III, Worperfect i Lotus 1-2-3 a la gent d’aduanes de La Jonquera l’any 1992, vaig fer el meu primer programa seriós quan tenia 21 anys i havia entrat a treballar de secretària en un viver de plantes. L’empresa per la qual treballava el va acabar venent per tota la península ibèrica i part de sudamèrica. Lògicament, no va ser fet amb Basic, sinó amb Delphi. Quan tenia 27 anys, ens vam ajuntar 3 amics i vam fundar la nostra pròpia empresa: una botiga d’informàtica i servei tècnic, que avui és HCA. Un dels socis és avui el meu marit. Als 29 anys, vaig iniciar la carrera d’ETIG (Enginyeria Tècnica en Informàtica de Gestió) que vaig acabar al 2005, sempre compaginant-la amb la feina. Quan estava a punt d’acabar la carrera, em va sorgir la oportunitat de fer de tècnica informàtica a l’ajuntament del meu poble i compaginar-lo amb l’empresa pròpia. Va ser tota una experiència! Ara fa poc, he acabat el Grau d’Enginyeria Informàtica dins del marc de Bolonya i m’embarco per última vegada en uns altres estudis: el Màster de Programari Lliure. Fa dos anys, vaig tenir la oportunitat d’entrar a formar part d’una administració supramunicipal (organisme autònom de la Diputació de Girona, Dipsalut) on hi dedico tota la meva jornada laboral a exercir la meva passió/professió. Si necessiteu quelcom, ja sabeu on trobar-me

Deixa un comentari